Kwiecień, 2014

Wtorek, 8 kwietnia 2014 | Komentarze 11

Jeszcze w tym roku nie zjeżdżałam niebieskim z Wielkiej Sowy na Przełęcz Walimską. Trzeba było to nadrobić.
Wyjazd o 8:00. Z Rzeczki czerwonym pieszym przez oba schroniska aż do samego szczytu. Na górze wylewam litr łez, bo jednak po cichu liczyłam, że sklep w wieży będzie już otwarty, ale jednak nie. Trudno. Poczekam cierpliwie.
Ciepło. Zaczynam nie na żarty znów uskuteczniać rowerową opaleniznę :P

Z rana Słońce się wyłania zza Ślęży.

W stronę Małej Sowy.

I na niebieskim szlaku.

Niedziela, 6 kwietnia 2014 | Komentarze 6

Krótko, intensywnie.
Przez jakiś czas trzymałam się niedaleko za innym rowerzystą (starając się nie dojeżdżać zbyt blisko niego), który trzymał całkiem fajne tempo.
Nie mogło być wczoraj takiej pogody? :D

• Podjazdy 2000m

Sobota, 5 kwietnia 2014 | Komentarze 17

Dziś przewodnicze honory czynił Zibi. Oprowadzał nas po Górach Złotych, których ja osobiście nie znałam ni w ząb.
Na miejsce zbiórki, do Lądka, docieram na rowerze. Dobrze, że z domu wyjechałam przed brzaskiem, bo w przeciwnym razie, po spojrzeniu przez okno, nie wiem czy dałabym radę zebrać się w sobie i usadzić dupsko na siodle.
Prawie od samego początku trasy delikatnie kropi. Za Przełęczą Jaworową, czyli po 70tym kilometrze mżawka zamienia się w już bardziej upierdliwy opad. U celu jestem pół godziny przed czasem. Zastanawiam się czy ktoś w ogóle się jeszcze zjawi (prócz oczywiście Toompa, którego byłam pewna, gdyż spotkałam go na trasie i zrealizowałam podjazd na Przeł. Jaworową). Jakież było moje zaskoczenie kiedy pojawili się wszyscy. Całe radosne 11 osób, wśród których nowy ekipowy narybek - Arek i Greger :)
Nawet nie podejmę się opisywania trasy, bo zupełnie nie wiem co się po drodze działo. Wiem na pewno, że Przewodnik uparcie starał się doprowadzić nas do wyzionięcia ducha. Były ostre terenowe podjazdy, podejścia, przeprawy przez chaszcze, ostre zjazdy po mokrych kamieniach i korzeniach. Cudowne to wszystko! Było też jadło i napitek więc już w ogóle czego jeszcze pragnąć?!
Pogoda? No do dupy, ale jak widać żaden deszcz nam niestraszny :)
Dziękuję Wam za ten wspaniały dzień!

Opactwo Cystersów w Kamieńcu Ząbkowickim

Dywagowanie nad dalszym planem dnia, jeszcze w Lądku, w oczekiwaniu na koniec deszczu.

Czas naglił więc deszcz/nie deszcz - postanowiliśmy dłużej nie czekać i gęsiego powędrowaliśmy za naszym dzisiejszym Wodzem.

W pewnym momencie rozdzielamy się na dwie grupy. Ta mniej rozsądna postanawia pochodzić trochę między powalonymi drzewami :)
Zibi tylko cieszy się radośnie, że udało mu się wpuścić nas w maliny :P

Po chwilach kilku docieramy do drugiej połówki na ruinach zamku (jakiego zamku?)

Tomek postanawia w dość niekonwencjonalny sposób dotrzeć do reszty biesiadników.

A później czeka nas bardzo smakowity kąsek w postaci czadowego technicznego zjazdu.

Następny cel: kamienne damy.

I po wielu dniach włóczęgi w końcu docieramy do Travnej, obiadu i Koziołków:) Ania próbuje ogarnąć ferajnę.

Po obiedzie na dobre trawienie z Bodziem urządzamy sobie małe wypluwanie płuc na dojeździe na Przełęcz Lądecką. Prawie umarłam!

I piękne widoczki z Przełęczy.

Na Przełęczy żegnamy Toompa i Gregera. W Lądku rozdzielamy się z ekipą Lądkową i Kudowianą. Razem z Kłodzczanami pociskamy do Kłodzka by zdążyć na mój szynobus do Świdnicy.

Piątek, 4 kwietnia 2014 | Komentarze 2

Typowo treningowo.
Wokół Jeziora.

Czwartek, 3 kwietnia 2014 | Komentarze 13

Kategoria Masyw Ślęży

Jest mały progres. Na zjeździe niebieskim z Raduni już zaliczyłam ino dwa pit-stopy zamiast trzech. Paskudny zakręt (dla zorientowanych - z prawej strony zjazdu omija lekko szlak z toną - jakże by inaczej? - kamiennych stopni) udało mi się w końcu wykręcić, wyrobić i przejechać.
Nauczona doświadczeniem dwóch poprzednich zjazdów postanowiłam bardziej zdać się na intuicję a mniej ufać wytyczonej przez kogoś linii. Skończyło się to na wpakowaniu się na krechę na ściankę, co bardziej już przypominało spadek swobodny niż zjazd. Miliony czaszek w oczach, ja mimo naciskania na hamulec zamiast zwalniać przyspieszam. Ech... nie tędy droga. Kontrolowana gleba na prawo. Nic mi się nie stało, ale na przyszłość wiem, żeby omijać ten kawałek jednak szerokim łukiem :D

Żółtym na Ślężę, przed samym szczytem skręt w prawo na czerwony w stronę Sulistrowiczek. Drugie podejście i coraz większe przekonanie, że nie ma szansy bym pokonała ten zjazd na tym rowerze, choć tym razem poszło znaczeni lepiej niż za pierwszym. Nie jest to moja ulubiona droga ze Ślęży.
A oto kwintesencja czerwonego:

I tak praktycznie bez przerwy ze szczytu do przecięcia z czarnym pieszym, czyli ok. 1,5 km. Idzie się wymęczyć porządnie!
Czesi na pewno już dawno temu poprowadzili by tędy jakiś prorodzinny szlak rowerowy :P

Środa, 2 kwietnia 2014 | Komentarze 8

Coś ciężkawo mi z rana szło zebranie się w sobie. Ale i próżnować przed pracą mi się nieszczególnie chciało. Więc z dwóch leniów wybrałam lenistwo twórcze - rowerowe.
Pierwotny plan Andrzejówki i Waligóry uległ zmianie kiedy zorientowałam się, że jednak nie stoję z wolnym czasem przed pracą tak dobrze jak mi się zdawało. Tycia modyfikacja i za Grzmiącą wbijam w lewo na zielony rowerowy strefy TdG. W planie mam ponowne zmierzenie się z czerwonym pieszym spod Skalnych Bram. Podjazd idzie bardzo fajnie. A sam zjazd? Bomba! Nareszcie udało mi się zjechać ten kamienisty kawałek - nie taki on straszny jak mi się wydawało jeszcze rano :P Uwielbiam robić postępy :-)

I perełki czerwonego zjazdu:

Widok na Góry Sowie, dziś niestety mocno zamglony, ale w sprzyjających warunkach genialny i niejednokrotnie tu wrzucany (choćby w tym wpisie)

Singiel miejscami przerażający i chcący zrzucić w przepaść!

Problematyczny aż do dnia dzisiejszego zjazd kamienisty:

Przed ponownym spotkaniem z zielonym rowerowym TdG:

Przed dotarciem do asfaltu jest jeszcze jeden pyszny moment, ale już byłam tak rozemocjonowana, że o fotce zapomniałam :D
Dobrze, że trasę skróciłam, bo po dotarciu do domu okazało się, że pracę jednak zaczynam już o 12:30 więc szybkie myju, szamanie i wio!

Wtorek, 1 kwietnia 2014 | Komentarze 10

Przed pracą postanowiłam szybko wyskoczyć zobaczyć jak się mają śnieżne sprawy na mojej (już nie takiej ulubionej:)) górce.
Mają się wyśmienicie, choć jeśli ktoś ma awersję do błotka to nieszczególnie polecam wjazd na górę.

Po drodze do celu, w Michałkowej, spotykam NAJMNIEJSZEGO ŚLIMAKA ŚWIATA:

Wprawne oko na pewno zorientuje się, że to-to na górze to nie dwudziesto-calowy sony xperia galaxy note 7, tylko malutki przeżytek minionej epoki telefonów komórkowych, kiedy to mały rozmiar miał znaczenie :P Podkreślam jego mikry rozmiar w celu podkreślenia jeszcze większej mikrości ślimaczej ;)

Nowość natomiast to zjazd z Koziego Siodła (na które dotarłam standardowo czerwonym pieszym ze szczytu - wciąż smakuje wybornie) czerwonym szlakiem (biała strzałka na czerwonym tle w kształcie rombu) do Kamionek. Z czystym sumieniem poleciłabym go każdemu miłośnikowi mtb, gdyby nie zalegające na nim w przerażającej ilości zeschłe liście i - co gorsza - gałęzie różnej maści, kształtu i wielkości. Przy tych warunkach polecam go ino tym co bardziej ryzykanckim, nie stroniącym od sytuacji zagrażających życiu szprych i napędu :P Zjechałam go jednak w całości, więc tragedii wielkiej nie ma, ale o komforcie również można zapomnieć. ABSOLUTNIE nie polecam próby wzięcia go z drugiej strony - jako podjazdu - nic tylko noszenie roweru na plecach.