28.01.2012

Sobota, 28 stycznia 2012 | Komentarze 10

Zimnicy ciąg dalszy... Dziś stópki miały się lepiej, bo je przyodziałam w dodatkową parę skarpet i poluzowałam sznurowadła, by krążenie nie ustało :) Nie zmarzłam jakoś szczególnie (choć przyznaję - za latem tęsknię!)
Dzisiejsza trasa to praktycznie powtórka wczorajszej. Plan miałam w Kiełczynie zjechać na Jędrzejowice, Wiry i do Świdnica, ale... jakoś nie wyszło :)

No i postanowiłam dążyć do sfotografowania myszołowa. Będziecie świadkami moich starań i (znając życie) wielu wielu niepowodzeń, jak na przykład, to poniższe :)

Zdjęcie z wycieczki rowerowej © lea

W stronę Bojanic © lea

Pierwsze podejście do myszołowa © lea

| 13:57 niedziela, 29 stycznia 2012 | linkuj Pioter - a chwal się, bo masz czym :) Za Lutrą - również bardzo sobie cenię to, że dzielisz się z nami swoim doświadczeniem, wiedzą, pasją... Z chęcią korzystam z Twoich wskazówek i cieszę się, że służysz mi pomocą. No dobra, trochę się podlizałam, wystarczy :P

Co do myszołowa - z 5 podejść wczoraj miałam do zdjęcia (do 3 różnych myszów:) i było dokładnie tak jak piszesz Piotr. Przy ostatniej próbie oczywiście znów zerwał się do lotu, gdy tylko zatrzymałam rower, natomiast bardzo żałuję, że nie wyciągnęłam szybko aparatu, bo przez kilkanaście sekund szybował mi skubany nad głową. Wrzucone przeze mnie zdjęcie, to oczywiście farsa jeśli chodzi o zdjęcie ptaka, ale fotka ogólnie mi się podoba (jak chyba już można było zauważyć, mam małego świra na punkcie drzew na zdjęciach:)

Ra - W Słupicach wylądowałam kilka razy ale tylko przejazdem w drodze do teściów. Wielkie dzięki za pomysł na wycieczkę. Na pewno skorzystam, jak nie teraz, to na wiosnę.

oelka - jestem w pełni świadoma jak ciężkie jest fotografowanie ptaków, gdyż mój brat jest od wielu wielu lat zapalonym ornitologiem-amatorem. A do tego bardzo utalentowanym fotografem. Mój zoom w aparacie to nędzne 8x, ale samo podejmowanie prób wydaje się sprawiać mi radochę (no może nie do końca przy - 10 C :)

Marek - dzięki. Zakup aparatu to był bardzo dobry pomysł.

No i na koniec, bom się rozpisała dziko: Lutra - nie czuj się niezręcznie, możecie sobie tu pisać co chcecie :)

No to wracam do dochodzenia do siebie po imprezie :) Dziś rower w odstawce.
| 08:26 niedziela, 29 stycznia 2012 | linkuj Nie Pioter,Nie taki był sens mojej wypowiedzi.Naprawdę zafascynowały mnie Twoje zdjęcia :). Twoja wiedza jest imponująca,korzystamy z niej i z podziwem czytam Twoje komentarze.Czułem się odrobinkę niezręcznie,że komentuję Twoje naprawdę piękne prace na blogu Lei.Stąd ostatnie zdanie w formie usprawiedliwienia.Uważam,że podobne odnośniki powinieneś zamieszczać również na Twoim blogu.
| 06:24 niedziela, 29 stycznia 2012 | linkuj Lutra, nie chodziło mi o to żeby się pochwalić.Wypowiadam się na różne tematy i ktoś mógłby pomyśleć, że się wymądrzam a sam niczego nie zrobiłem i tylko dlatego pokazałem te fotki. Zostały zrobione w 2008 roku i właściwie już o nich zapomniałem.Lea mi przypomniała.Wracając do ptaków to mają wyśmienity wzrok a te wszystkie jastrzębiowate szczególnie dobry.Nie twierdzę, że Lea nigdy nie zrobi dobrej fotki tego myszołowa, mówię tylko, że nie będzie to łatwe.Myszołów z pół kilometra widzi Cię jak przez lornetkę, widzi, że patrzysz na niego.To mu wystarczy żeby odlecieć.Kiedy więc zobaczysz to ptaszysko wystarczająco blisko aby zrobić mu fotę, zatrzymaj się powoli i nie patrz na niego, stań do niego bokiem, wyjmij ostrożnie aparat i ustaw na jakimś obiekcie w podobnej odległości, następnie skieruj na niego i wal fotę, zanim odleci, bo odleci na pewno :).Życzę powodzenia.A tamte fotki zrobiłem lustrzanką ze specjalnymi obiektywami.Szkoda było tylko wydanej kasy bo beztalenciem się okazałem zupełnym.Życzę suikcesów :)
oelka
| 20:12 sobota, 28 stycznia 2012 | linkuj Warto próbować, fotografować zwierzęta, choć to bardzo niewdzięczne zajęcie. Bez dobrego zooma i dużej ilości cierpliwości ciężko jest fotografować ptaki. Ludzie fotografujący ptaki stosują różne metody przywabiania drapieżników, aby mieć dobre zdjęcie. Począwszy od znalezienia miejsca, gdzie ptak lubi żerować, po darmowy posiłek włącznie. Choć z tymi metodami trzeba uważać, bo mogą być nielegalne w świetle niektórych rozporządzeń ministerialnych. Ale to już znacznie szerszy temat i chyba do dyskusji w innym miejscu...
| 19:53 sobota, 28 stycznia 2012 | linkuj Pioter.Ale cacuszka.Na Twoich zdjęciach nawet wróbel jest piękny.Używasz do tych zdjęć specjalnego sprzętu?
Lea, to w związku z Twoim polowaniem na myszołowa a na swoim "bikelogu" Pioter się nie pochwalił
Ra1984
| 19:52 sobota, 28 stycznia 2012 | linkuj Rozkręciłaś się... :) , jak jeździsz już w tamtych okolicach to polecam podjechać do Słupic a później szuterkiem do Raduni i jeśli sił starczy to wjechać a jak nie ro podjechać na Przełęcz Tąpadła i do miasta. Pozdrawiam
| 18:46 sobota, 28 stycznia 2012 | linkuj Dzisiaj i ja czułem, że jest jakby cieplej ale to może być efekt przyzwyczajania się do chłodu.
Najważniejsze, że regularnie kręcisz.Z "ustrzeleniem" myszołowa nie będzie łatwo.To bardzo czujny ptak i nim wyjmiesz aparat, odleci.Do tego rodzaju fotek przydałby się jakiś megazoom.
Kiedyś zrobiłem kilka fotek ptaków a później nie miałem już czasu.Trzeba się nachodzić, ukrywać, wyczekiwać godzinami.Nie mam czasu na taką zabawę, choć efekty bywają satysfakcjonujące.Możesz Tu zobaczyć fotki jakie kiedyś zrobiłem.Trzeba było jednak dokonać wyboru, fotki ptaków, albo jeżdżenie rowerem.Ptaki przegrały :)
| 18:01 sobota, 28 stycznia 2012 | linkuj To kawał drogi Lea.Wsadź na rower większość znajomych spoza "bikestat"i poproś,żeby przejechali taki dystans.Większość nie robi tego w rok. ;)
Piękne zdjęcia.Twój aparat spisuje się na medal.

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ziecn