Sierpień, 2012

Niedziela, 19 sierpnia 2012 | Komentarze 9

Kategoria Karkonosze

Udało się!
Mając na uwadze sen letni, w który zapadłam razem z rowerem i ostatni permanentny brak czasu weekendowego, mniemałam, że o Przełęczy Karkonoskiej mogę w tym roku zapomnieć. Okazało się coś innego i bardzo się z tego cieszę!
Piątkowy wieczór panieński dał mi się sobotnio nieprawdopodobnie we znaki. Jednakże w sobotę koło południa wyruszyliśmy we czwórkę samochodem do Szklarskiej Poręby (rower zapakowałam do bagażnika). Odżyłam dopiero wieczorem i dołączyłam do trójki towarzyszy na wspinaczkę nad Wodospad Kamieńczyka. Spacer bardzo dobrze mi zrobił. Spałam wyśmienicie. W niedzielę pobudka rano i stwierdzenie przykrego faktu, że nogi wciąż bolą po piątkowych godzinach tańców:/ Ale nic, jestem tu i aż żal chociaż nie spróbować. Wyjechałam. Po 8 kilometrach zjazdu ze Szklarskiej, na liczniku średnia 37,5 km/h; tylko przez chwilę dołowałam się tym podjazdem w drodze powrotnej:) Dojazd do Podgórzyna bardzo przyjemny, pogoda śliczna, wiatr nieupierdliwy. Aż do samej Karkonoskiej zatrzymałam się raz: na obrzeżasz Jeleniej Góry, gdzie zgubiłam drogę i musiałam zasięgnąć porady mapy. Z Podgórzyna do Przesieki jechało się miodzio, niby już tutaj jest jakiś podjazd, ale praktycznie nieodczuwalny. Trochę mnie początkowo zmyliły napisy na drodze informujące o pozostałym do końca dystansie. Myślałam, że kierują mnie one już na Karkonoską. Okazało się niebawem za Przesieką, że odliczane przez asfalt kilometry to dystans dopiero do początku prawdziwego podjazdu:-) Koniec pierwszego odliczania to początek rzeczywiście niełatwych 4400 metrów podjazdu pod samą Przełęcz (albo pod Odrodzenie, już nie pamiętam). Ciężki był początek tych ponad 4 kilometrów i sama końcówka, ale przyznam z wielką radością, że spodziewałam się czegoś znacznie cięższego. Na górę dojechałam ze sporym zapasem sił, psychicznie również byłam w świetnym stanie. Od razu pognałam pod Odrodzenie, tam piwko, namysł nad dalszą drogą, zjazd na Przełęcz i postanowione: zjeżdżam do Czech. Zjechałam do skrzyżowania U Dívčí Lávky przed Špindlerův Mlýnem, skręt w prawo niebieskim szlakiem i dojazd do momentu, w którym znak poinformował mnie, że rowerem dalej nie pojadę. Siadłam zmarnowana, zaczęłam dumać co dalej ze sobą począć. Wniosek: wracam na Karkonoską i zjeżdżam z powrotem do Polski. Tak też zrobiłam. Podjazd od strony czeskiej lekutki, choć nogi zaczęły powoli okazywać zmęczenie. Na Przełęczy jeszcze tylko zdjęcie pamiątkowe i powrót do domu. Podjazd krajową trójką pod Szklarską Porębę wymęczył mnie chyba bardziej niż dwie wcześniejsze wspinaczki pod Przełęcz :P
Podsumowując: pewnie już nie w tym roku, ale prawdopodobnie w przyszłym spróbuję pokonać ten podjazd wraz z dojazdem dom-Przełęcz-dom.
A sam podjazd: najładniejszy i najciekawszy w moim lichym dorobku:)
Się rozpisałam. Teraz kilka fociszy:

Zdjęcia z podjazdu (robione podczas zjazdu):

Ostatnie 100 metrów:

Na Przełęczy Karkonoskiej:

Oraz Schronisko Odrodzenie i widoki spod niego na góry i Przełęcz w dole:

A tymczasem na niebieskim szlaku w Czechach nad rzeką:

Czwartek, 16 sierpnia 2012 | Komentarze 3

Coraz większą przyjemność zaczynam na nowo czerpać z jazd. Początkowo planowałam inną trasę przejechać. Ostatecznie wyszło jak wyszło i było CUDNIE! :)

Kopalnia melafiru po prawej, Andrzejówka po lewej:

Widok na góry z początku zjazdu z Przełęczy Sokolej do Sokolca:

I ciąg dalszy prac na tamie:

Środa, 15 sierpnia 2012 | Komentarze 1

I po raz kolejny po południu po pracy (święto nie święto, Lea pracuje;) spotykam się z Bratem nad Mietkowem. Tym razem przejechaliśmy Jezioro na około, nie tylko asfaltami. Jakimś cudem zrobiłam to dopiero pierwszy raz.
Standardowo - super wycieczka, mimo że okolice mietkowskie nie należą do moich ulubionych!

Niedziela, 12 sierpnia 2012 | Komentarze 1

Weekendowy wypad na urodziny bratowej w opolskie. Plan na niedzielę to wypad na Górę Świętej Anny nie wypalił ze względów organizacyjno, zmęczeniowych. Około południa wybyliśmy jednak pokręcić w okolicach Turawy i Jeziora Turawskiego. Śliczne tereny, choć płaskie nieziemsko :D

Jezioro Srebrne:

Jezioro Turawskie:

Czwartek, 9 sierpnia 2012 | Komentarze 0

W końcu się otrząsnęłam z letargu i wybyłam na Przełęcz Sokolą, przez Kolce i Sierpnice. Deszcz mnie zlał okrutnie ale wycieczka wielce udana :)

Środa, 8 sierpnia 2012 | Komentarze 0

Wtorek, 7 sierpnia 2012 | Komentarze 0

Sobota, 4 sierpnia 2012 | Komentarze 0

Chyba z jakimś bonusem ta wycieczka musiała być, bo dystans niestandardowy jak na tę standardową jeziorną trasę, ale co to było? Nie pamiętam :/